RAPORT PRIVIND TRANSPARENTA la 31 decembrie 2022
Anul: 2022
LEXEXPERT AUDIT SRL (denumita in continuare “Societatea”), publica in continuare raportul privind transparenta, in conformitate cu Art. 68, pct. d) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale si ale situațiilor financiare anuale consolidate, in calitatea sa de firma care efectuează servicii de audit statutar, înregistrata la ASPAAS cu nr. FA1047 si la CAFR la nr. 1047.
Toate datele prezentate in continuare se refera la data de 31 decembrie 2022, daca nu se specifica altfel.
DESCRIEREA FORMEI LEGALE SI A ASOCIATILOR
Societatea este înregistrata ca societate cu răspundere limitata in Romania sub denumirea de LEXEXPERT AUDIT S.R.L.
Asociații principali sunt :
CONSTANTIN AURELIAN 100%
DESCRIEREA STRUCTURII CONDUCERII FIRMEI
Societatea funcționează in baza Legii nr 31/1990. Conducerea administrativa este asigurata de un administrator – Aurelian Constantin.
Directorul General al societății asigura conducerea executiva a societății.
Pentru realizarea obiectivelor sale, societatea este organizata in 2 departamente (audit și contabilitate), prin care se asigura toata gama de servicii pentru orice entitate, inclusiv impozite, taxe, reorganizarea întreprinderilor, resurse umane, etc.
DESCRIEREA SISTEMELOR INTERNE DE ASIGURARE A CALITĂȚII SI CONTROL INTERN
Societatea are in aplicare un sistem intern de control al calității care este in conformitate cu standardul de calitate ISQC1 emis de către IFAC.
Acest standard stabilește elementele necesare pentru asigurarea unui mediu de control intern care sa conducă la creșterea si menținerea calității auditului realizat de către Lexexpert Audit SRL.
Responsabilitatea conducerii privind asigurarea controlului intern
Partenerii accepta responsabilitatea de a promova si conduce cultura de asigurare a calității in cadrul firmei si de a furniza si întreține acest mediu prin instrumente practice pentru a sprijini calitatea angajamentelor.
Partenerii si conducerea sunt implicați in stabilirea structurii de raportare si exploatare a firmei.
Cerințe de etica
Partenerii sunt responsabili pentru adoptarea unor reguli si proceduri de respectare a eticii.
Aceste responsabilități includ:
• Întreținerea politicilor privind etica;
• Identificarea modificărilor de politici, in cazul in care acestea sunt legate de etica;
• Orientarea si asistenta in probleme care privesc etica partenerilor si angajaților;
• Întreținerea listei de clienți, mai ales a listei entităților de interes public (pentru
scopuri de independenta);
• Monitorizarea conformității cu politica firmei si procedurile privind etica;
• Raportarea cazurilor de neconformitate cu politicile firmei către conducere; si
• Coordonarea activităților de training privind etica
Acceptarea si continuarea relațiilor cu clienții
La nivelul Lexexpert Audit SRL s-au adoptat masuri prin care clienții potențiali trec printr-un proces de verificare pe baza unor criterii specifice, înainte de a fi acceptați.
Aceste criterii includ:
• Reputația conducerii
• Practici si metode contabile aplicate
• Riscul de conflict de interese
• Risc de etica
• Riscuri financiare
Pentru continuarea relației cu clientul se revizuiesc criterii care au stat la baza acceptării si daca au existat modificări pe parcursul angajamentului.
Resurse umane
Firma recunoaște valoarea si autoritatea responsabilului HR in toate aspectele de resurse umane. HR are responsabilități care include:
• Întreținerea politicilor de resurse umane;
• Identificarea modificărilor necesare de politici care rezulta din modificări ale legislației muncii si a
reglementarilor pentru a rămâne competitiv pe piață;
• Îndrumă si da consultanta in aspecte legate de resurse umane;
• Întreținerea sistemelor de evaluare a performantelor profesionale;
• Daca se solicita, recomandarea de acțiuni specifice si proceduri adecvate circumstanțelor (disciplina, recrutare, etc);
• Programarea dezvoltării profesionale in cadrul firmei;
• Întreținerea fișierelor de personal (inclusiv declarațiile anuale de independenta, acordurile de confidențialitate si rapoartele de pregătire profesionala continua); si
• Dezvoltarea si furnizarea formarii de orientare.
Realizarea angajamentelor
Prin intermediul politicilor si procedurilor si sistemului de control al calității, firma solicita ca angajamentele sa fie realizate in conformitate cu standardele profesionale (ISA) si cerințele legale aplicabile.
Sistemele de funcționare ale societății asigura in mod rezonabil ca firma si partenerii săi si angajații planifica, supervizează si revizuiesc angajamentele si produc rapoarte care sunt adecvate circumstanțelor.
In momentul realizării angajamentului toți partenerii si angajații trebuie:
• Urmeze si sa adere la planificarea, supervizarea si revizuirea politicilor;
• Sa utilizeze (modificând in mod adecvat) modelele de foi de lucru puse la dispoziție de către firma, ca si instrumentele informatice, de cercetare si documentare;
• Sa urmeze si sa adere la respectarea prevederilor de etica ale profesiei si a le firmei;
• Sa realizeze munca lor la standardele firmei cu atenție si grija;
• Sa documenteze munca lor, analizele, consultările si concluziile in mod
suficient si adecvat;
• Sa finalizeze munca lor cu obiectivitate si integritate, in timp util si cu eficienta si sa documenteze munca într-o maniera sistematica si completa;
• Sa asigure comunicarea adecvata cu clientul, reprezentarea si ca responsabilitățile fiecăruia sunt clar definite si comunicate.; si
• Sa asigure ca raportul emis reflecta munca realizata si scopul care a fost intenționat prin definirea angajamentului.
Monitorizare
Firma se bazează pe fiecare partener si angajat la toate nivelurile sa monitorizeze in mod informal si sa întărească calitatea, etica si standardele profesionale si ale firmei. Monitorizarea este intrinseca fiecărui aspect al muncii profesionale. Partenerii si angajații care se afla in poziții de unde pot lua decizii sau sa coordoneze munca altora vor avea niveluri ridicate de responsabilitate.
Asigurarea calității la nivel de firma
Lexexpert Audit SRL aplica proceduri de asigurare a calității care includ acceptarea clienților, realizarea planului de audit, rezumatul procedurilor, revizuirea raportului de audit si a documentelor de lucru selectate. Sistemul de control intern existent in cadrul societății se revizuiește cel puțin o data la 3 ani, asigurând-se astfel garanția asigurării calității activităților desfășurate in firma.
Lexexpert Audit SRL este certificata ISO 9001
Asigurarea calității de către Lexexpert Audit SRL
Declarația conducerii
Conducerea este mulțumita de modul de desfășurare a sistemului de control al calității la nivelul societății, acesta desfășurând-se intr-un mod rezonabil la nivelul standardelor profesionale in vigoare si a cerințelor si reglementarilor legale in circumstanțele actuale.
INDICAREA DATEI LA CARE A AVUT LOC ULTIMA ANALIZA INDEPENDENTA PRIVIND ASIGURAREA CALITĂȚII
Ultima data la care Camera Auditorilor din Romania a efectuat analiza privind asigurarea calității Lexexpert Audit SRL SRL a fost anul 2020. Analiza interna pentru asigurarea calității s-a efectuat in iulie 2022.
DECLARAȚIE PRIVIND POLITICILE DE INDEPENDENTA APLICATE LA NIVEL DE FIRMA, CARE CONFIRMA CA A AVUT LOC O VERIFICARE INTERNA A MODULUI IN CARE A FOST RESPECTATA INDEPENDENTA
Politicile si procedurile societății cu privire la independentă sunt in conformitate cu cele prevăzute de OUG 90/2008 privind auditul statutar si cele stabilite prin Codul Etic IFAC, adoptat de Camera Auditorilor din Romania.
Lexexpert Audit SRL aplica proceduri de verificare a independentei obligatorii. Acestea constau in principiu in următoarele:
Toți angajații Lexexpet Audit SRL trebuie sa semneze o declarație de independenta in fiecare an.
Toți profesioniștii cu responsabilități in luare deciziilor la nivel de misiune la client trebuie sa declare interesele financiare, daca exista.
Pentru fiecare client, la nivel de acceptare a acestuia, se aplica proceduri si teste de independenta.
Toți auditorii statutari ai Lexexpert Audit SRL respecta normele de pregătire profesionala ale Camerei Auditorilor din Romania.
Programul de pregătire continua cuprinde :
-cursurile obligatorii organizate de către CAFR in Romania (40 ore pe an)
-training intern in cadrul societății
CIFRA TOTALA DE AFACERI DIVIZATA PE ONORARII DIN AUDITUL STATUTAR AL SITUAȚIILOR FINANCIARE ANUALE SI AL SITUAȚILOR FINANCIARE CONSOLIDATE SI ALTE SERVICII CARE NU SUNT DE AUDIT
Cifra de afaceri Lexexpert Audit SRL in anul 2022:
– Audit financiar-contabil (inclusiv statutar) : 498.574 ron
– Alte servicii: 86.528 ron
Total: 585.102 Ron
INFORMAȚII PRIVIND BAZA PENTRU REMUNERAREA PARTENERILOR
Remunerarea partenerilor societății se face in funcție de responsabilități, aria de cuprindere si performantele realizate cu respectarea reglementarilor in domeniu.
Toți partenerii si salariații sunt supuși unor evaluări ale performantelor in funcție de atingerea obiectivelor stabilite, demonstrarea calificărilor si competentelor, conduitei si aderarea la valorile firmei. Toate procedurile de evaluare si monitorizare sunt stabilite prin programul de evaluare a performantelor personalului.
Entități de interes public pentru care este efectuat auditul statutar de către Lexexpert Audit SRL pentru exercițiul financiar 31 decembrie 2022
– IFB FINWEST SA Arad;
– Edilitar Salub-Term Macin
– Modern Calor SRL Botosani
Lexexpert Audit SRL